Warcraft (2016)


Blizzard imzalı bir bilgisayar oyunu olan Warcraft'ın filminin yapılacağı yedi sene önce falan duyurulmuş. Şirket, filmin yaratımı sürecinde senaryonun, 'oyunu oynayanları' hayal kırıklığına uğratmayacak şekilde hazırlanması için çok ısrarcı olmuş, çok ince çalışılmış. Ben oyunu oynamadım, oynayanlardan dinlediğim kadarıyla film, hayranlarını mutlu etmiş.

İlk filmi Moon (2009)'la dikkatleri üzerine çeken yönetmen Duncan Jones, senaryoyu Charles Leavitt'le beraber yazmış. Görsel efektleri doyurucu, sanat yönetimi ve kostümler baya başarılı. Oyunculuklar için çok iyi diyemeyecek olmam Paula Patton'u gözden kaçırdığım anlamına gelmesin, keşke bir ödül alma şansı olsa önümüzdeki aylarda törenlerde. Bu arada film ilk çıktığında izlemedim çünkü maymunlar cehennemi tarzı işler pek ilgi alanıma girmiyor. Hikayesini hiç bilmiyordum, bu da o tarz bi şey sandım ama daha derli toplu bir macera imiş. Geçen galiba Oscar aday adayları açıklanmış da, biri anlatıyodu, orada geçiyodu ismi. Dedim bi izliyim, Efekt Oscarı'na koşabilir..


Başka bir dünyası olan yeraltı yaratığı Orklar, başlarında büyücü Guldan'ın gazıyla İnsanların dünyasını istila etmeye kalkarlar. Guldan gücünü canlılardan alır, ruhları emerek güçlenir, büyüsüne katık eder. Dünyaya büyülü bir kapı açılır ve öncü birlik savaş hazırlıklarına başlar. Ama ufak bir kabilesi olan Reis Durotan bakış açısını değiştirince Guldan'ın gücünü kullandığı yere çoraklık getirdiğini yani Guldan hiç olmasa kendi memleketlerinde sakin sakin yaşayacaklarını fark eder.

İnsanlar da kendi büyücüleri Muhafız'ın yardımıyla bu savaştan sağ çıkmaya çalışırlar. Esir Ork Garona, İnsanların tarafına geçer. Bir yandan iç savaş sinyalleri veren Orklar, bir yandan ne idiğü belirsiz Muhafız. Bu şartlarda tutuşurlar bir savaşa ve sonunda babasının ruhunu taşıyan Goel, "Siz daha durun, savaş yeni başlıyor!" mesajı verir.


Kadroda, Marvel'ın Howard Stark'ı Dominic Cooper, RocknRolla (2008)'nın Rakınrola'sı Toby Kebbell, -küçük rollü olay soyadlı Dominic'le Preacher'dan antrenmanlı- Ruth Negga ve kariyeri Hitch (2005)'le başlayan çikolata Paula Patton var.

Oyunu oynuyo olsam kesin daha yüksek bi puan verirdim ama şimdilik 6/10. Çünkü "Ork bir nedir yaa?!" kafasındayım ben.. Bu arada hakikaten ilk kim yazdı bu Orkları, komple yaratıcısı Tolkien mi lan bu dünyanın? Lanlu lunlu bitti yazı iyi mi..

41216