Ant-Man (2015)


Çok geç izledim ben, yani izlemek istediğim bi şey olduğu halde geç izledim; denk gelemedik de diyebiliriz, çok aşırı istememişim demek ki de diyebiliriz, yoruma açık bi mevzu.. Neticede izledim, başlarda pek ısınamasam da ortalardan itibaren toparladı hikaye, güzel bi şekilde bitti ve olumlu duygularla anıldı.. Bi kere Paul Rudd çok doğru tercih.. Ama bi dakka, önce konusunu şöyle bi aktarayım:


Böyle çok saçma sapan bi olayla hapse girivermiş iyi niyetli bi adam Scott, mühendis normalde, ufak bi kızı ve başkasıyla evlenmek üzere olan bi eski karısı var. Hapse de girince iyice bitik adam olmuş. Öte tarafta bilimadamları yeni bi teknoloji için çalışıyolar, karınca kadar küçülebilen bi kostüm tasarlanmış, Dr. Pym gençliğinden beri çalışıyo bu konuda, ta zamanında yöneticisi bu fikri askeri amaçlı, silah olarak kullanmak isteyince vazgeçmiş doktor. Projeyi de o zamanlar asistanı olan şimdi şirketin başındaki Darren yürütüyor.. Yalnız Darren artık sonuna geldiği çalışmasında kostümle beraber küçülecek bir canlı keşfedememiş. Pym ise yöntemi bulmuş ama kimseye söylemiyo, kendi küçülürmüş eskiden yani eski bi süper kahramanmış Dr. Pym. Kostüme girip harikalar yaratacak yaşta değil artık, Scott'ı da o yüzden buluyor..


Olay bu, Darren de sonunda tabii çözecek olayı ve Yellow Jacket adıyla düşman safında yer alacak.. Dr. Pym'in kızı ve aynı zamanda Darren'ın asistanı olan Hope, ajanlık yapıyor ve Scott'ı adam etmeye çalışıyor işte.. Scott karakteri Marvel Studios filmleri için çok ideal bi tip zaten.. Yani Robert Downey Jr.'ın yaşlanma problemiyle yeni bi Iron Man filmi çekilememe olasılığı doğunca benzer karakterde -tabii ki o kadar zengin değil- birini ayarladılar işte.. Güzel oldu yani, o piçlik kaybolmayacak seride.. Ki Paul Rudd'u da en az Robert Downey Jr. kadar severim zaten. Yetenek yaklaşamaz yanına gerçi, Robert Downey Jr.'ın oyunculuğuna kıyas bulunmaz.. Zamanında eski balet olmanın avantajıyla Chaplin (1992) filminde harikalar yarattığında kendi dahil herkes Oscar'ı kesin alacağı gözüyle bakarken, Scent of a Woman (1992)'la Al Pacino'ya kaptırmış ödülü ve bir süre sektöre küfür etmiş.. Ayrıca daha çocuk yaşta babasıyla beraber ot içtikleri de anlatılır.. Uzun süre uyuşturucu tedavisi görüp çok da iyi olmayan birçok projede yer almıştır.. Ama Robert Downey Jr. iyidir. Paul Rudd ise Downey Jr.'dan 4 yaş küçük olup 24 yaş küçük göstermektedir..


Neyse, film güzel denebilir.. Başlarda biraz dandiklik hissi yayıyor ama sonra toparlıyor. Oyuncular çok tatlı ama, Rudd'u dedim zaten; Dr. Pym, Michael Douglas (Film hakkında bi konuşmasına denk gelmiştim, "Yıllardır oyunculuk yapıyorum ama bu filmle beraber ilk defa çocuklarımın gözünde 'havalı' bir baba oldum" demişti, sevimliydi.. Çocuklar Catherine Zeta-Jones'tan..); kötü adam Darren Cross'u Midnight in Paris (2011)'in Hemingway'i Corey Stoll oynuyor, Pym'in kızı Hope'u da Evangeline Lilly.. Lilly'yi Lost izleyen ordan tanır ama ben izlemiyordum, ben Hobbit'teki Tauriel (cüceye vurgun elf hani) olarak tanıyorum..


Kadrodaki diğer isimler olarak Judy Greer, Michael Pena ve küçük bir rolle 'Falcon' Anthony Mackie, daha da küçük bir rolle 'Peggy Carter' Hayley Atwell var.. Filmin yönetmeni Peyton Reed daha önce Jim Carrey'li Yes Man (2008)'i yönetmiş, onla biliniyor.. Bu arada Ant-Man karakteri sıradaki Marvel filmi Captain America: Civil War (2016)'a adını yazdırmış, hikayede Iron Man de var..

17.11.15