Labor Day (2013)


Güzel hikayelerin adamı Reitman, bu sefer gergin bir atmosfer yaratmış. Hikaye yine güzel ama baştan beri bi sıkıntı.. Galiba Kate Winslet'ın enerjisi yüzünden.
Juno (2007) ve Up in the Air (2009) filmlerinin yönetmeni Jason Reitman. İzlemediyseniz her ikisini de severek öneririm. Hatta bunu da önerirdim ama işte...


Anne babası boşanmış bi çocuk olan Henry, bunalımdaki annesiyle yaşamaktadır. Annesinin hayatta kalmasını sağlıyor desek yalan olmaz; babası ise sekreteri ve iki çocuğuyla kurduğu yeni ailesinde epey mutludur. Aşırı bunalım günler geçer bu şekilde, sıkıcı bir kasabada.

Derken, hapisten kaçan Frank, Henry ve annesi Adele'den yardım ister, adamı saklamak zorunda kalırlar.. Bu olağanüstü durum kasabayı ayağa kaldırırken, Henry'lerin evine renk getirir. Kaçak Frank'in, Henry ve Adele'e olan yakın tavırları hikayeyi bambaşka yerlere götürür. Bu ilginç hikaye içinde büyüyen Henry'nin ilerki yaşamından kısa sahnelerle de psikolojisine olan etkiye ışık tutulur. Ama hep bi sıkıntı hakim yani filmde.


Aslında bu kadar bunalım takılmazdı Reitman, bu filminde neden böyle yapmış anlamadım ama olmuş artık.. Hikaye güzel aslında, müzikleri sevmedim. imdb.com puanı 6,9; ben 6 verdim.

Henry'yi Gattlin Griffith; annesi Adele'i Kate Winslet, babasını Agnets of S.H.I.E.L.D.'ın baba ajanı Clark Gregg oynuyor. Frank rolünde ise Josh Brolin yer alıyor. Brolin'in top sakalsız bi şeye benzemediğinin ispatıdır bu proje, aynı benim bıyıksız halim.. Henry'nin büyümüş hallerini Tom Lipinski ve Tobey Maguire, karısını ise Maika Monroe oynuyor. Maika, piyasada henüz çok yeni, en son Sofia Coppola'nın The Bling Ring (2013)'inde arka plandaki güzel kızlardan biri olarak görünmüş. Şimdi de bu filmde ufak bir rol.. Burdan sonra yürür kısmetse.


Jason Reitman, Joyce Maynard'ın aynı isimli romanından uyarladığı bu film ile birlikte, beşinci filmini yapmış oluyor. Şu sıralar yine bir romandan Men, Woman & Children (2014)'ı uyarlamış, izleriz yakında..

13.05.2014