Doctor Strange (2016)


Koca salon, neredeyse ağzına kadar dolu, ben de nasıl stratejik yerdeyim, en orta.. Ve sağım solum boş, elimi kolumu yaya yaya yerleştim, film başladı.. Daha iki dakka olmuştu sağ yanıma bi çift geldi.. Ulan filmlerin en önemli yeridir, başında bana bi saniye bile kaçırtmayın bak.. Bi de aksiyonlu giriş.. Neyse aksiyon bitti, sol yanıma da bi çift geldi, nasıl sigara kokuyo adam.. Ulan ilk on dakkası gitti niye giriyon ki.. Bi de sesli nefes alan cinsten kardeşimiz. Dış etkenlere rağmen baya keyif aldım filmden. Birkaç senedir favori sinema salonum olan Torium Cinetech'teydim, ucuza kaliteli sinema!.. Reklamsa reklam..


Ukala beyin cerrahı Dr. Stephen Strange, hakikaten işinin erbabıdır. Çok kazanıp çok harcar, hız yapan arabalara biner. Bir gün tehlikeli bir kaza geçirir, vücudunun bir çok bölgesiyle beraber eve ekmek getiren elleri büyük hasar görür. Meslektaşı ve inceden gönlü olanı Christine Palmer'ın desteğiyle sağlığını geri kazanmaya çalışır. Ama Stephen yapacağını yapar, kızın kalbini kırar, iyileşme ümidi olmadığını düşünür hayata küser. Sonra Nepal'de metafizik bir tedaviden haberdar olur ve gider. Materyalist doktorumuz ruhlar alemiyle böylece tanışır. Sakat bir bedeni ancak ruhunu eğiterek iyileştirebileceğini anlar. Eğitim başlar. Daha başlar başlamaz, mistik alemin derdi tasası bunu bulur.

Mantar etkisindeymişsiniz havası veren film baya eğlenceli.. Bazen Inception (2010) efektleriyle baş döndürüyor, bazen Thor mistikliğiyle uçuruyor. Zaten sonda ekstra bölümünde de Thor'la muhabbeti var. Diğer alemler, metafizik hareketler, pelerinler falan olunca işin içinde Thor kaçınılmazdı zaten.. Çizgi roman halini bilmem etmem -sinema marvelistiyim ben- onun için baya tatmin oldum; hikaye beğenmeyenler çizgi roman hayranları oluyo genelde.. Ha gönül isterdi ki Dr. Palmer'ı daha yakından tanıyalım ama bu da yeter, n'apalım..


Benedict Cumberbatch başrolünde, Chiwetel Ejiofor, Tilda Swinton, Mads Mikkelsen ve Rachel McAdams efsaneleriyle baya güzel kadro kurulmuş. Yönetmen koltuğunda ise şimdiye kadar hep korku filmleri yapmış ilk defa Marvel'la çalışan Scott Derrickson var, umut vaadediyor, çok kaliteli iş çıkmış ortaya. Filme puanım 7,5'tan 8..

131116