Limonata (2015)


Geçen hafta yedi bölüm yayınlanıp kaldırılan Mutlu Ol Yeter'i yazmıştım. O dizinin temelleri burda atılmış işte. Film Nisan 2015'te vizyona girmişti, dizi de o tarihlerde yeni yayınlanmaya başlamıştı.. Hangisi önce lan acaba derken aklıma geldi, filmde konuk oyuncu olan Ciguli 2014 Ekim'de öldü, bi kafalar karışmıştı öldü mü ölmedi mi diye ama öldü yani, Allah rahmet eylesin.

Ali Atay'ın, 'madem Mecnun olmaktan kurtulamıyorum oyunculuğu bırakırım' demesiyle kamera arkasına geçmesi bir olmuş. Öncesinde Ertan Saban'la bi senaryo yazmışlar. Sonra demiş ki 'ben çekeyim'. Yapımcı da, 'olur' demiş hemen, ne desin.. Ertan durur mu, çakmış lafı, 'o zaman ben de oynarım. Yanıma da senin neydi o pullu kankin, onu yaz..'


Ertan Saban ve Serkan Keskin'in başrolleri paylaştığı filmde, yardımcı rollerle Funda Eryiğit, Luran Ahmeti ve Ciguli var. Funda Eryiğit'in Sadri Alışık Tiyatro Ödülü var, Sessizlik oyunuyla aldığı, yine konusu açıldı, yine bahsettim.

Sakip'in babası ölüm döşeğinde, Makedonya'da.. Adam diyor ki "Ben böyle ölemem, benim gayrimeşru bi oğlum var İstanbul'da, onu buraya getirin helallik alayım.." Sakip'e veriliyor görev, düşüyor yola.. Koskoca İstanbul'da saçma ipuçlarıyla buluyor Selim'i.. "Gelmem" diyor Selim, sonra içmeye gidiyolar, Selim sızınca Sakip onu atıyo arabaya.. Bi uyanıyo, Balkanlara hoş geldiniz.. Kavga dövüş yol macerası, olaylar olaylar..


Gayet hoş yol filmi, ilk film avantajıyla fazla gömemediğim Ali Atay'a bu yolda başarılar diliyorum. Kötü değil yani, kamera arkasında da vizyon sahibi olduğunu gösterdi, sonraki filmleri daha güzel olacak inanıyorum.. Tabii negatif eleştiriler olsaydı teknik yönden olurdu, yoksa espriler güzel, çok güldüğüm bir sürü yer var.. Puanım 6/10..

070316