Tamam Mıyız? (2013)


Yazan yöneten Çağan Irmak.. Oyuncular, Aras Bulut İynemli, Deniz Celiloğlu.. Ve ayrıca Aslı Enver, Sumru Yavrucuk ve Gürkan Uygun..
Önce bi Çağan Irmak diyelim, 45 yaşında ve Mustafa Hakkında Her Şey (2004) filminden beri Türk Sineması ondan sorulur oldu.. Kötü değil, adam kanalı buldu, -genellikle- çok güzel işler yapıyor ve hakkettiği değeri de görüyor, bence. Sinemanın önünde "Ne izlesek?" dendiğinde, eğer vizyondaysa, tercih sebebi bu adam. E kolay değil ama bu seviyeye gelmek, tercih edilmek. E başka yok, yönetmeni şuymuş deyip girilen film vizyonda, ya da ben mi bilmiyorum (Demirkubuz'u, NBC'yi falan demiyorum, onlar çok durmuyo piyasada).


Aras Bulut İynemli, 'Öyle Bir Geçer Zaman Ki'nin Mete'si.. Başarılı eleman, iyi oyuncu.. Kolları bacakları doğuştan olmayan, -maddi durum zaten olmayan- İhsan'ı canlandırıyor bu filmde. Deniz Celiloğlu da heykel, resim, illüstrasyon falan yaparak geçimini sağlayan, sanatçı Temmuz'u oynuyor. Bunlar çok ayrı dünyaların insanı, birbirlerini rüyalarında görüyorlar.

İkisi de hayatından memnun değil, bu mesajın ikisinin de hayatını kurtaracağını düşünüyorlar. Birbirlerine yardım edecekler. İkisi de aslında ait olmadıklarını düşündükleri dünya içinde başka dünyalar keşfedecekler..


Görüntü yönetmeni Gökhan Tiryaki olan filmin bir grup da efektçisi var. Efektlerini genel anlamda başarılı buldum. Hele TAFF Pictures'ın dağıtım anlayışını iyice takdir ettim. Yapım şirketi, çağın gereklerine ayak uydurmuş ve vizyon süresi ve DVD ilk satış süreci tamamlandıktan sonra kendi youtube hesaplarından kaliteli şekilde filmin tamamını paylaşmışlar. E millet torrent falan kovalayacağına, seyirci memnuniyeti açısından gayet yerinde bir hareket olmuş.


Zaten Çağan Irmak da seyircinin yanında bir tutum içerisinde bu konuda. "Ben korsana karşı değilim" demeci var adamın, "Ama doğru değil yani, almayın" diyo, ama "Çaktırmadan alın" da diyo. Yazmıştım daha önce. Yoksa pahalı abi, hani internetten bedava indirebiliyoken 25 lira verilmez öyle her filme. Ha yine vardır meraklısı, arşivcisi alır, imzalatmak isteyen alır.. Öyle yani..


Çağan Irmak'ın en iyi filmi değil ama iyi film. Ben 7,0 puan verdim.. Top sizde..

19.08.15