20th Century Women (2016)


Mevzubahis kuşak çatışmasıdır. Bir 20. yy kadını olan Dorothea, 15 yaşındaki -21. yy çocuğu- oğlu Jamie'yi büyütmeye çalışmaktadır. Baba yoktur; bırakıp gitmiş, bayramdan bayrama telefon etmektedir. Dorothea yalnızlığı çok sevmediği için koca evin iki odasını kiralamış, Abbie ve William'ı hayatlarına sokmuştur. Yani evde dört kişi yaşamaktadır. Bir de Jamie'nin fazla yakın arkadaşı Julie sürekli bu evdedir. Pek çok konuda oğluyla aynı şekilde düşünmeyen Dorothea, yardım etmeleri için Abbie ve Julie'den yardım ister. Abbie, Jamie'yi feminizm destekli cinsel eğitime varana kadar samimi sohbetlere dahil eder. Julie ise kendisine aşık olan Jamie'ye sarılıp uyumalık kanka muamelesi yapar, kendi pesimist bakış açısından buhran saçar. Belki de Dorothea kendi ayak uydurmaya çalışmalıdır zira yardım istediği tipler pek tekin değildir.


İki ay önce indirmiştim bu filmi, altyazı bekliyordum. Yeni geldi altyazı, merak ediyordum, hemen izledim. Beginners (2010) gibi tatlı bi filmden sonra açıkçası daha ümitliydim yazar-yönetir Mike Mills'ten, biraz beklentimin altında kaldı. American Beauty (1999)'den tanıyacağınız Annette Bening başrolde gibi. Elle Fanning, Billy Crudup, Lucas Zumann ve efsane tatlı saçlarıyla Greta Gerwig de ekibin geri kalanını oluşturuyor.

Film müzikleri gayet güzel. Bir ara -karakterler de çok müsait olduğu için- Woody Allen filmi izliyormuşum gibi hissettim.Bu seneki Oscar'da bir de adaylığı vardı filmin: En İyi Senaryo Adayı.. Ödül çıkmamasına şaşırmadım. Vasat bi film olmuş, tavsiye edemem ama Greta'yı kesin biraz izleyin, çok tatlı.

120417