Sully (2016)


Nerede okudum hatırlamıyorum, hatırlasam valla söylerdim, yorum şuydu: "Ee, Denzel Washington'ın Flight (2015)'ından ne farkı olacak?!" Ya yuh be, sırf adamlar pilot diye dediği şeye bak, bi de daha izlemeden etmeden.. Sırf iki hikayede de uçak var diye bu yapılmaz, o mantıkla Ghost Ship (2002) Titanic (1997)'in tekrar yapımı.. Ayrıca Denzel siyah, Tom beyaz; ırkçılık yaptırtıyon bana burada meçhul adam..

Tom Hanks için bi arkadaşımdan da, "Aslında çok iyi oyuncu değil olum, güzel filmlerde oynuyo sadece, kafa çalıyo herifin" dedi, ne diyeceğimi bilemedim. Nasıl iyi oyuncu değil ya, ikna olamam böyle bi şeye. Aynı arkadaşım Nicolas Cage'i de sallamıyo zaten ama ben ikisini de gizli gizli çok seviyorum. Geçen bi video gördüm, parkta düğün fotoğrafı çektiren çifte koşu yapan Tom Hanks yanaşıyor, tebrik ediyor, beraber fotoğraf çekiliyorlar ve çok mutlu oluyordu çift. Keanu Başkan'ın metroda bayana yer vermesiyle aynı tatlılık bence.


Amerika'da, kalkışını henüz tamamlamış bir uçağa çarpan kuş sürüsü motorlara zarar veriyor ve uçağın acilen inmesi gerekiyor. Fakat civardaki iki havalimanına yetişemeyeceğini düşünen pilot koca uçağı Hudson Nehri'ne indiriyor. Bütün yolcuların kurtulduğu bu ilginç kaza dünya gündemine oturmuş ve hemen sonra nehre inmenin şov olduğu, havalimanlarına da gayet inilebileceği sigorta şirketleri tarafından iddia edilmiş ve kahraman pilot zor bir süreç geçirmiş. Film, Sully lakaplı Chesley Sullenberger'ın bu süreçte yaşadıklarını anlatıyor.


Olay gerçek yani, Ocak 2009'da hakkaten indirmiş koca Airbus A320'yi Hudson'a. Ben hiç hatırlamıyorum ya, tamam o dönem çok haber maber takip etmediğimi inceden itiraf edeyim ama bunu da duyardım herhalde. (Bak inanmıyo hala) Hayır, sonra arkadaşıma dedim, "Sen hatırlıyon mu böyle bi şeyi, bildiğin büyük olay olmuş" dedim, "Olum kurtulmuş işte herkes" dedi. Kimse ölmeyince köpek insanı ısırmış sayılmış yani.

Tom Hanks'e Aaron Eckhart eşlik ediyor yardımcı pilot rolüyle, çok sempatik karaktermiş Jeff Skiles, yıllarca unutamayacağım bir tip olarak yazdım hafızama. Sully'nin kendi yazdığı ve kendi adını taşıyan kitabından uyarlanan filmin yönetmeni Clint Eastwood. Film bittiğinde aklımda kalan şey 'kebin kıruv'un suratsızlığı idi, ben bu kadar sevimsiz hostes tipi görmedim daha..

231216