Stutterer [2015]


Filmin adı 'kekeme' anlamına geliyor, film tam da onu anlatıyor, daha da basitleştirilemezdi galiba. (İyi anlamda demedim bunu.) Bu senenin Oscar'ı kazanan kısası, hatırlarsanız adaylar açıklanınca "Bayadır kısa film izlemiyorum, çok boşladım, bütün adayları bi izliyim" demiştim. (4. Geleneksel: Oscar Adayları ve Kehanetlerim) İzleyemedim, çünkü internete koymazsanız nerden izliycez biz bunları.. Neyse ki bu ödül aldı diye bi hayırsever yüklemiş de izledik.. Haliyle diğer adayları bilmiyorum ama bu filme Oscar vermek bana biraz enayilik gibi geldi, hikayesi için diyorum, yoksa teknik mükemmel, görüntü yönetimi, renkler, müzik, sanat yönetimi, oyunculuklar çok güzel çalışılmış, bi tek hikayesi zayıf, zayıf da değil, yok gibi..

Kekeme bi çocuk var, baya kötü durumda ama çok zor konuşuyo.. Çalışıyo mu, nasıl zaman geçiriyo tam belli değil, babasıyla go oynarken görüyoruz bi. Sadece çok okuyup yazdığı anlaşılıyor dekordan. İnternette bi kızla yazışıyo ama; konuşamasa da yazarken baya sempatik, çapkın, zaten yakışıklı da çocuk. Neyse, kız diyo ki buna "Önümüzdeki günlerde Londra'ya gelcem, görüşelim istersen." Alıyo bizimkini bi telaş, kekeme olduğumu öğrenip soğuyacak benden diye korkuyor..


Sonra da büyük final işte, sizce n'oluyo, yapılabilecek en kötü final yapılıyo. Keşke başka herhangi bi final olsaydı da bu olmasaydı ya.. 12 dakikalık filme baştan itibaren duyduğum saygı finalde sıfırlanıyor.. Şimdi bu yazıda, harika oyunculuklardan, muhteşem renk çalışmasından falan bahsedecekken bak neler yazdım..

Bare Golly Films imkanlarıyla çekilen filmin yazıp yöneteni ve kurgulayanı İrlandalı Benjamin Cleary. Esas oğlanı oynayan Matthew Needham. Kısa filmde kısacık rol alan esas kız ise Chloe Pirrie; Chloe'yi Black Mirror dizisinin Waldo'lu bölümünde izlemiştim ilk. Daha da izleyemedim, mesela Shell (2012) epeydir listemde bekleyen filmlerinden.


Filmde çok ciddi örnek alınacak hareketler bulunmakta, onun için komple çöp bi film diyemiyorum.. Farklı finaller hayal edip izleyebilirsiniz mesela filmi, yani finali siz halledin kafada; filmdeki hariç ne olursa..

200316