El Cadaver de Anna Fritz (2015)


İki üç ay önce izledim ama yeni vizyona girmiş. Konusu ilginç diye izlemiştim ilk çıktığında, aman boşa zaman kaybetmeyin siz. Leş gibi film. Yani olay ilginç, sırf o olayı görebileceğimiz bi hikaye yazılmış, oyuncular leş.. Öğrenci filmi gibi olmuş, bütçesiz gibi, tek mekan ya.. Oyuncular -haliyle- tanıdık değil, İspanyol tipler. Ölüm ve Ötesi yapmışlar bizde adını, orijinali 'Anna Fritz'in cesedi' manasında..

Ünlü oyuncu Anna Fritz aniden ölmüş, bi film çekiyomuş, yarım kalmış iş. Haberler ondan bahsediyor. Gencecik de kadın, henüz ölüm sebebi belirlenememiş, incelenecekmiş. Morgta bekliyor güzel oyuncunun cansız bedeni. Hastanede hasta bakıcı gibi çalışan bi elemanın arkadaşları geyiğe geliyor. Kafalar güzel, mesaisi bitsin de arkadaşlarını alıp gitsinler diye takılıyolar hastanede. Muhabbeti açılıyo, Anna Fritz sizin morgtaymış lan diye. He gösteriyim, gelin memişlere bakalım diyor.. Obaaa.. Ortalık karışıyor, o kafayla, bi tur binerim ben buna ölü mölü deniyor. Yapma etme derken sırayla.. İşin acayibi, belki de kadın gerçekten ölmemiştir, gözü niye açıldı, refleks mi?


Biraz liseli filmi gibi, fantezi kokusu aldım ama ilginç olay neticede.. Hikaye iyice ergen olmuş zaten.. Korku gerilim erotik kategorilerine soksam sokarım.. Yönetmen Hector Hernandez Vicens, Anna Fritz'i Alba Ribas, üç serseriyi Bernat Saumell, Albert Carmo ve Cristian Valencia oynuyor, küçük bir hemşire rolüyle de Belen Fabra var.. Hiçbir şey ifade etmeyen isimler di mi..

Filme ben o sinirle 2/10 vermiştim, sinirimin arkasında duruyorum. Yalnız herifler bize satmış filmi bak, vizyona girdiğine göre, demek ki bi başarı var ortada, tee İspanya'da dandik film yap, gel yiğidin harman olduğu canım yurduma sat, e helal bi yerde..

060316