Joy (2015)


Senenin ilk film tanıtımı, David O. Russell'ın Joy (2015)'u.
Russell, The Fighter (2010), Silver Linings Playbook (2012) ve American Hustle (2013) filmleriyle son dönemde parlayan ancak bunlar öncesinde dört uzun metrajı daha olan yazar, yönetmen. Senenin ilk günü izlenecek bir film hakikaten, ben de ona kanıp izledim, kar mar var ya afişte; sokakta kar varsa, ekranda da kar olsun dedim.. Film öyle çok kar içinde geçmiyor (hatta kar hiç yok galiba:), bi evrim filmi, bi kadının neydi ne oldu hikayesi.. Başrol Jennifer Lawrence, yanında Silver Linings Playbook (2012)'ta olduğu gibi Bradley Cooper ve Robert De Niro; bunların da yanında Edgar Ramirez ve Alman güzel Elisabeth Röhm yer alıyor..


Joy, boşandığı ama arkadaş kalabildiği eski kocasına evinin bodrum katını vermiş, orda kalıyo Tony.. Joy, aynı anda bir sürü iş halleden, elinden her iş gelen şu süper kadınlardandır, biraz gidik annesi, anneannesi ve iki çocuğuyla geçim derdindedir. Parası iyice azalan Joy, sorunlu babasının fabrikasına gider ve "Şimdiye kadar ben sizin kahrınızı çektim, sıra sizde" der.. Çocukluğundan beri bi şeyler üretmekten, icat çıkarmaktan zevk alan Joy, bi paspas tasarlar: "Bunu üretecez!" der.. Babasının sevgilisi ve onun kızını da işe bulaşmış bulur, sürekli işi yokuşa sürerler.. Üretim tamamdır ama nasıl satılacak, Tony,'nin desteğiyle tv'den pazarlama yoluna gidilir, Neil Walker'la tanışılır ve macera başlar.. Reklam ve satış konusunda meraklılar için çok güzel detaylar var..


Güzel film ama çok da bi numarası yok gibi. Sıfırdan gelen bi kadının yükselişi anlatılıyor, sürekli engeller çıkıyor, nasıl üstesinden gelindiği anlatılıyor.. Teknik anlamda pek başarılı bulamadım filmi, kadrodaki muhteşem üçlüyü çıkar başkasını koy, bi anda pek kimsenin ilgilenmeyeceği ikinci sınıf bir film oluverir. Görüntü yönetimi anlamında son üç filmiyle yarışabilecek seviyede değil.. Gerçi Golden Globe senenin en iyi filmine aday olarak gösterdi ama bilemiyorum, benim puanım 7/10.. Ama film, arkadaş kalmayı başarıyor.. Yönetmen filmin başına, "O dönem böyle kadınlar vardı ve filmde özellikle birinden esinlenilmiştir." yazmayı ihmal etmemiş..

Ve yönetmen David O. Russell hakkettiği öpücüğü alıyor.. 

010116