Bu İşte Bir Yalnızlık Var (2013)


Liseyi İskenderun'da okudum. Bi şeyler okumaya da o dönemler, sahafta zaman geçirmeyi sevdiğim için başladım. Bi kitap alırdım mesela, diyelim 6 lira.. Okurdum, bi hafta sonra, başka bi kitap alırdım, bunu verip 3-4 lira indirim yaptırırdım mesela. Bi nevi kiralama gibiydi. O zamanlar, aman da kitaplığım olsun, evin süsü kitaptır falan takılmıyomuşum. Şimdi acıyorum birine ödünç kitap verirken mesela.



O dönemler okudum Tuna Kiremitçi'nin bu romanını. Romantik adam valla. Kız olsam verir miydim bilmiyorum ama bi düşünürdüm.. Yalan yok, filmi izlemeden önce bi sıktım kendimi, konusunu hatırlamaya çalıştım falan, yok.. Sadece eleman gitar çalıyodu o kalmış aklımda. İzledikçe de ara ara çaktı şimşek ama baya baya unutmuşum hikayeyi. Liseli kafasıyla ne okuduysam artık..


Bi kere adı çok acayip, kolpalıkla klaslık arasında gidip geliyor.. Ama karakterler çok sağlam, aşırı gerçek.. En azından filmden analiz edebildiğim kadarıyla.. Olay şu: Karısından boşanmış bi gitarist olan Mehmet, alt kat komşusu ve eskiden beri arkadaşı olan Ayşe'ye yanık. Ayşe evli. Kocasıyla bi patırtı, adam çekiyo gidiyo, bi iki gün haber yok. Ayşe, Mehmet'ten yardım istiyor, kocasını beraber arıyolar.. Ayşe, Mehmet'e baya kankisi gibi davranırken, Mehmet'in içi gidiyo. Sonra Mehmet, Ayşe'nin kocasını buluyo getiriyo. Vay anasını ya derken mutlu sona bağlanıyo hikaye.. Sonu tırt bence.. Ama koca bulunana kadar ki mesafe o kadar güzel ayarlanmış ki hikayede, acı gerçek resmen.


Hikaye bu iken kadro şöyle: Mehmet, Engin Altan Düzyatan; Ayşe, Özgü Namal. Tap ya bu kadına, öl uğruna.. Bi de organik restorancıyı oynuyo ki, kısa şortla falan.. Başrolün dışında, kuşçu var, Deli Yürek'in kuşçusu Emin Gürsoy.. Müge Boz, Wilma Elles, Gaye Gürsel, Atiye.. Yalnız Özgü Namal'la Müge Boz aynı projede, büyük kıyak. Kitaptan senaryo yapan Burak Göral, Gece 11:45 (2005)'in senaristiydi... Gelelim yönetmene..


Yönetmen, Ketche, asıl adı Hakan Kırvavaç.. Klip ve reklam yönetmeni olarak piyasada büyümüş sonra Romantik Komedi (2010) ile kendine sinemada yer edinmiş, etti yani gördüm.. Bi röportajında denk gelmiştim, "Kolay değil film yapmak, dünyanın parasını yatırıyor insanlar, ciddi bir iş.." falan gibi bi şeyler demişti. Sanırım bu filmdeki reklam rezaletine bahane uydurmaya çalışıyormuş, filmi görünce düştü jeton.
Hiç markanın adını geçirip tekrar reklam yapmak istemiyorum. Ama film boyunca her yerdeydi. Yetmedi repliklere girmiş abi, dizi gibi.. Sinema lan bu, biraz saygı... Sırf reklam yapcam diye, baya reklam metni yazmak nedir?!. Ağır eleştirdim şu an. Baktım, baya da eleştiren olmuş bu mevzuyu, kimse de iyi demiyo.


Yani çok tavsiye edemeyeceğim ama Özgü Namal var bi kere.. Çok tatlı.. Müge Boz var, az var gerçi ama yeter.. 5/10 verdim, izlense izlenir yani.. Ama çok reklam kokuyor.. Bi şe değil, filmi bozuyor, duyguyu kırıyor, dikkat dağıtıyor vesselam..

8.5.14