Magnifica Presenza (2012)


Ferzan Özpetek filmi izlemeyeceğime söz vermiştim kendime ama Cem Yılmaz'ın hatırına bir göz attım buna. Cem Yılmaz'ı gördüm, oyunculuğunu beğendim, filme bastım eksiyi geçtim. Aslında idare eder film ama bence karakterin cinsel tercihine bu kadar yakın plan olunca dikkat dağıtıyor. Burada kullandığım 'yakın plan', teknik değil taktik anlamda bir yakınlığı temsil ediyor. Hamam (1997)'ı izlemiştim, hiç gereği yokken öpüştürüvermişti delikanlıları.
Bu filmde de çok gereksiz bence. O sahnelerin gereksiz durmasının sebebi de yazılan karakterin çok gerçekçi olmaması. Ya da oyuncuları kötü ne bileyim. Yani bu iki filmde de karakterlerin cinsel tercihleri çok yapmacık duruyor. Her ne kadar Pietro aseksüel olsa da.


Pietro, yeni bir eve taşınır. Çok güzeldir ev, tam istediği gibidir. Bir süre sonra evde birilerini görmeye başlar, hayaletler olduğuna kanaat getirir sonunda. Kuzeni, yalnız olduğu için kafayı yediğini düşünür ve cinsel yönelimi konusunda kararsız olan Pietro'ya sevişmesi konusunda baskı yapar. Evdeki hayaletlerin de yıllar önce Nazi'lere karşı casusluk yapan tiyatro oyuncuları olduğunu, grupça bu evde öldüklerini ve hayalet olduklarının farkında olmadıklarını öğrenir. Onlar kendilerini hala saklanıyor sanıyorlar..


Pietro'yu Elio Germano'nun oynadığı filmde, İtalyan gruptaki Türk oyuncu Yusuf Antep karakterini Cem Yılmaz canlandırıyor. Senaryoyu Federica Pontremoli ile beraber yazmış Özpetek.

Ayrıca İtalyancayı da hiç sevmiyorum.

21*09*13*03*26