Life of Brian (1979)


Yetmişlerde ve seksenlerin başında epey popüler olan İngiliz komedi grubu Monty Python (Graham Chapman, John Cleese, Terry Gilliam, Eric Idle, Terry Jones ve Michael Palin) kariyerine, BBC için hazırladıkları 45 bölümlük bir programla başladı. Grup, 5 tane de sinema filmi yaptı. Genel olarak absürt tarzda kurguladıkları filmlerinde Hollywood göndermeleri, dini şakalar ve tarihi saçmalıklara ağırlık verdiler. Senaryolarını hep beraber yazıp, hep beraber birden fazla karakteri oynadılar.


Life of Brian (1979), yönetmenliğini de gruptan Terry Jones'un üstlendiği, imdb.com'un Top 250 listesinde #168 olan bir film. Film, Roma döneminde geçiyor.


Brian Cohen, dönemde azınlık olan yahudi inancına sahip bireylerdendir. Romalılara karşı hain planlar içinde olan gizli bir yahudi gruba üye olur. Grup üyeleri Roma egemenliğine karşıdırlar ama aynı zamanda Roma'dan da memnundurlar. Öte yandan toplum dine hasrettir, Brian'ı mesih sanıp tapınmaya başlarlar. Falan diye böyle komik komik takılmışlar. Bir sahnede asker geliyor, "Brian hanginiz?" diyor, çarmıha gerili onlarca adam "Brian, benim!", "Hayır, benim", "Ben Brian'ım" diye bağrışmaya başlıyorlar. Tabii, meşhur Spartacus (1960)'ün üstünden yirmi sene geçmiş, dalga geçilecek kıvama gelmiş artık. 



Bu adamların kafasına girerseniz çok seversiniz, ben diğer filmlerini de ekledim izlenecekler listeme. Bir ara gelin de size izlenecekler listemi göstereyim.

09.09.13