The Master (2012)


There Will Be Blood (2007)'ın yönetmeni Paul Thomas Anderson'ın senaryosunu yazıp yönetmenliğini yaptığı  The Master (2012), Oscar'da Joaquin Phoenix'e 'en iyi erkek oyuncu', Philip Seymour Hoffman'a 'en iyi yardımcı erkek oyuncu', Amy Adams'a da 'en iyi yardımcı kadın oyuncu' adaylığı kazandırmıştır. Hiçi biri ödül alamamıştı ancak Amy Adams güzelliğiyle geceye renk katmıştı hatırlayınız.


Filmde bir tane usta var, bir tane de deli. Ustanın müritleri var, gittiği yerlerde bir şeyler anlatıyor. İyi bir adam yani. Bu deliye de yol göstermesi gerektiğine inanıyor. Aslında deli de değil de tam, alkol bağımlılığı var, sinirlerini kontrol edemeyen bir yapı.


Ben çok sevmedim filmi aslında ama baya övüldü, baya merak ettirildi. Hatta uzun bir süre de altyazı sıkıntısı yaşandı. Yani sinemada kısa süre kalan bu filmi kaçıranlar olarak izlemek için epey bekledik. Hala internette altyazı telif sorunu yüzünden çok bilinen sitelerce yayınlanamıyor.

Amy Adams'ı yaşlı görmek beni filmden soğutan bir etkendi. Phoenix ve Hoffman gayet güzel bir ikili olmuşlardı. İzleyenler tarafından en çok abartıldığını düşündüğüm olay, kokteyl hazırlama olayıydı; hiç etkilenmedim o sahnelerden. Yani bence sınıfta kalmış bir film. Tabi kadroya göre.. Ben 6 verdim 10 üzerinden.

07.03.13

Sıralı Tam Liste: Oscar 2013