Les Miserables (2012)


Victor Hugo'nun ölümsüz eseri Sefiller, Fransız Devrimi etkisinde yazılmış, romantizm akımının önemli eserlerinden. İlk kez 1909 senesinde filme alınan hikaye günümüze kadar çok kez tv veya sinema filmi olarak çekildi; tv dizileri yapıldı. Sefilller, Hugo'nun, Notre Dame'ın Kamburu ile beraber en çok filme çekilen hikayelerindendir. (bkz. The Hunchback (1997))Yetmezmiş gibi uzun zamandır Broadway'de en çok izlenen müzikallerden biri olmayı da sürdüren hikaye, bir de bu haliyle sinemaya uyarlanmış. The King's Speech (2010) filmiyle kariyerinde önemli bir adım atan İngiliz yönetmen Tom Hooper, sinemaya taşınan müzikal Sefiller'le başarısını sürdürüyor.
Başrol Hugh Jackman'a, Russell Crowe, Anne Hathaway, Amanda Seyfried, Helena Bonham Carter ve Sacha Baron Cohen gibi isimler eşlik ediyor.


Normalde müzikal filmler, bir sıfır önde başlar bende. Ama bu uyarlamayı çok beğenmedim. Kötü değil ama iyi de değil. Özellikle son zamanlarda, iki buçuk saatin altında film yapılmamaya başladığından beri bir hareket arar oldum filmde; yoksa sıkıyor. Tamam bu hikaye için belki bu süre az bile gelebilir ancak işleyiş biçimi iki buçuk saati kaldıracak durumda değildi.

Broadway sahnesinde de Eponine karakterini canlandıran Samantha Barks

Gelelim asıl konumuza. 8 dalda Oscar adayı olan film, sıkıcı olmasına rağmen bazı konularda ödülü kaptırmaz gibi duruyor. En iyi film, erkek oyuncu (Jackman), yardımcı kadın oyuncu (Hathaway), makyaj, orijinal şarkı, sanat yönetimi, ses miksajı ve kostüm. Çekim boyunca canlı performans sergileyen oyuncular, bu konuda bir ilki başarmışlar. Normal bir müzikal seti öncesi, stüdyoda şarkıları kaydedip onun üstüne rollerini oynar oyuncular ancak bu sette çekim sırasında şarkıları da kaydedilmiş. Ayrıca Fransız Devrimi'ni canlandırdıkları filmde; sanat yönetimi, kostüm, makyaj gibi kategoriler ödül getirebilir. Hatta ben, Hathaway'in performansı da boş dönmez derim.

17.01.2012

Sıralı Tam Liste: Oscar 2013