Les Petits Mouchoirs (2010)


Jeux d'enfants (2003)'un Julien'i, Guillaume Canet büyümüş de yönetmenlik de yaparmış, diye düşünmem çok geç değil, yakın zamandaydı. Sonuçta kendisi genç kızların sevgilisi olduğu için, hiç öyle 'başka nerelerde oynamış, aman da nasıl yaparım da bir daha izlerim bu çocuğu' gibi dertlerim olmadı ve araştırmadım. Jeux d'enfants (2003)'da rol arkadaşı Marion Cottillard'ın peşindeydim ben; Marion'un oynadığı filmlere bakarken seçtiğim bir filmdi. Ama pişman olmadım, güzel filmdi. Canet'nin de yönettiği üçüncü uzun metraj filmmiş bu.
(Jeux d'enfants, Ju Defan; Canet de Kane diye okunuyor)



Doktorundan aktörüne, kızlı erkekli, evli bekar bir arkadaş grubu var. Grupta bi' tane zengin var; her sene onun yazlığına gidiyorlar tatile. Hem hep beraber olunca daha eğlenceli zaman geçiriyorlar. Gerçi doktor olan Vincent (Benoit Magimel), yazlığın sahibi Max'e (François Cluzet) ilginç bir sevgi gösterisinde bulununca biraz kafaları karıştırıyor. Sonraki gün arkadaşlarından birinin trafik kazası geçirdiği haberiyle hastanede toplanıyorlar, komadaki arkadaşlarını ziyaret ediyorlar. Tam da tatile çıkacakları günün öncesi gelişen bu olayla moraller bozuluyor ama üzülmenin bir faydası olmadığı fikrinde karar kılıp zaten yoğun bakımda olduğu için yanında duramadıkları Ludo'ya (Jean Dujardin) çabuk iyileşmesi için dua edip planladıkları tatile çıkıyorlar.


Film, çok Fransız filmi gibi değil. Baya Hollywood havası aldım ben; hikayesi olsun, karakterler olsun.. Renkler bile farklıydı izlediğim diğer Fransız filmlerinden. Filme giriş yaptığı plansekansı görülmeye değer; her ne kadar başka filmleri çağrıştırsa da, her ne kadar tahmin edilebilir bir plan sonu olsa da. Gerçi ben 'Fransız filmi izliyorum kesin böyle bir plana absürt bir son hazırlanmıştır' diye izledim ve klişe görünce bir şaşırdım. Sonuç olarak şaşırdım yani şaşırtmayı başardı bir şekilde. Tavsiye edilir mi? Edilir. Ayrıca zaten Marion olduğu için bile izlenir sadece. imdb.com puanı 7.0


15.10.2012